Monday 19 March 2012

Blogger-Blogger Gadis di Malaysia!!

         Aku cukup kagum dengan blogger-blogger gadis di Malaysia ni sebab pengetahuan mereka dalam coding html. Terus terang aku cakap,  aku fail bab html ni dan segala benda yang berkaitan dengannya termasuk CSS memang aku fail. Itu pasal aku kurang arif tentang tutorial design dalam blog ni. Aku suka benda2 yang canting dan aku hargai benda-benda yang cantik.

Pengenalan
Nak cerita pasal kriteria, aku rasa semua orang dah tahu apa yang perlu dilihat untuk cakap blog tu cantik, Now aku nak senaraikan faktor-foktor yang boleh menyebabkan blog itu direject:


  •   Ads banner yang berterabur/terlalu bling2/terlalu banyak.
  •  Penggunaan bahasa rempit dan penggunaan huruf besar-kecik sampai orang pun susah nak baca.
  •   Letak gambar tapi tak align betul2 & tak resize sampai break frame.
Sebenarnya banyak lagi.. tapi ini antara yang terpentinglah bagi aku.. thehehe

okay sampai sini dulu aku berkongsi pendapat.
sekian dari aku.
^_^

No comments:

Post a Comment